Jeśli spowodowane usterką samoczynne wyłączenie lub ostrzeżenie nastąpi w wyniku działania funkcji zabezpieczającej, to należy zapoznać się z poniższą tabelą w celu znalezienia możliwych przyczyn oraz środków zaradczych.
Typ | Przyczyna | Środek zaradczy |
Przeciążenie (Over Load) | Obciążenie jest większe od mocy znamionowej silnika. | Upewnić się, że silnik oraz falownik mają odpowiednią moc znamionową. |
Przeciążenie (Over Load) | Wartość ustalona dla poziomu samoczynnego wyłączenia spowodowanego przeciążeniem (Pr.21) jest zbyt mała. | Zwiększyć nastawioną wartość dla poziomu samoczynnego wyłączenia spowodowanego przeciążeniem. |
Zbyt małe obciążenie (Under Load) | Jest problem z połączeniem silnik-obciążenie. | Zastąpić silnik oraz falownik urządzeniami o mniejszej mocy. |
Zbyt małe obciążenie (Under Load) | Wartość ustawiona dla poziomu zbyt małego obciążenia (Pr.29, Pr.30) jest mniejsza od minimalnego obciążenia systemu. | Zmniejszyć ustaloną wartość dla poziomu zbyt małego obciążenia. |
Zbyt duży prąd 1 (Over Current1) | Czas przyspieszania / zwalniania jest zbyt krótki, w porównaniu z bezwładnością obciążenia (GD2). | Zwiększyć czas przyspieszania / zwalniania. |
Zbyt duży prąd 1 (Over Current1) | Obciążenie falownika jest większe od mocy znamionowej. | Zastąpić falownik urządzeniem o większej mocy. |
Zbyt duży prąd 1 (Over Current1) | Falownik dostarczał moc podczas jałowej pracy silnika. | Odpowiednio sterować falownikiem po zatrzymaniu silnika, lub użyć funkcji szukania prędkości (Cn.60). |
Zbyt duży prąd 1 (Over Current1) | Mechaniczny hamulec silnika działa zbyt szybko. | Sprawdzić hamulec mechaniczny. |
Zbyt duże napięcie (Over Voltage) | Czas zwalniania jest zbyt krótki dla istniejącej bezwładności obciążenia (GD2). | Zwiększyć czas przyspieszania. |
Zbyt duże napięcie (Over Voltage) | Na wyjściu falownika występuje obciążenie generatywne. | Użyć jednostki hamującej. |
Zbyt duże napięcie (Over Voltage) | Napięcie wejściowe jest zbyt wysokie. | Sprawdzić, czy napięcie wejściowe jest większe od podanej wartości. |
Zbyt małe napięcie (Low Voltage) | Napięcie wejściowe jest zbyt małe. | Ustalić, czy napięcie wejściowe jest mniejsze od podanej wartości. |
Zbyt małe napięcie (Low Voltage) | Do instalacji podłączono obciążenie większe od wydajności zasilania (na przykład spawarka, bezpośrednie podłączenie silnika, itd.) | Zwiększyć wydajność zasilania. |
Zbyt małe napięcie (Low Voltage) | Magnetyczny stycznik podłączony do źródła zasilania ma wadliwe połączenie. | Wymienić stycznik magnetyczny. |
Zbyt niskie napięcie (Low Voltage2) | Napięcie wejściowe zmniejszyło się podczas pracy. | Stwierdzić, czy napięcie wejściowe jest większe od określonej wartości. |
Zbyt niskie napięcie (Low Voltage2) | Nastąpił zanik fazy wejściowej. | Sprawdzić okablowanie wejściowe. |
Zbyt niskie napięcie (Low Voltage2) | Magnetyczny stycznik zasilający jest wadliwy. | Zastąpić stycznik magnetyczny. |
Typ | Przyczyna | Środek zaradczy |
Samoczynne wyłączenie związane z uziemieniem (Ground Trip) | W okablowaniu wyjściowym falownika wystąpiło zwarcie doziemne. | Sprawdzić okablowanie wyjściowe. |
Samoczynne wyłączenie związane z uziemieniem (Ground Trip) | Izolacja silnika została uszkodzona. | Wymienić silnik. |
Usterka elektrotermiczna (E-Thermal) | Silnik uległ przegrzaniu. | Zmniejszyć obciążenie lub częstotliwość pracy. |
Usterka elektrotermiczna (E-Thermal) | Obciążenie falownika jest większe od mocy znamionowej. | Zastąpić falownik urzadzeniem o większej mocy. |
Usterka elektrotermiczna (E-Thermal) | Nastawiona wartość dla zabezpieczenia termicznego jest zbyt mała. | Nastawić odpowiedni poziom dla elektronicznego urządzenia termicznego. |
Usterka elektrotermiczna (E-Thermal) | Falownik przez dłuższy czas działał z małą prędkością. | Zastąpić silnik modelem dostarczającym dodatkowej mocy do wentylatora chłodzącego. |
Brak fazy wyjściowej (Output Phase Open) | Magnetyczny stycznik po stronie wyjścia posiada wadliwe połączenie. | Sprawdzić stycznik magnetyczny po stronie wyjściowej. |
Brak fazy wyjściowej (Output Phase Open) | Okablowanie wyjściowe jest wadliwe. | Sprawdzić okablowanie wyjściowe. |
Brak fazy wejściowej (Input Phase Open) | Magnetyczny stycznik po stronie wejściowej ma wadliwe połączenie. | Sprawdzić stycznik magnetyczny po stronie wejściowej. |
Brak fazy wejściowej (Input Phase Open) | Okablowanie wejściowe jest wadliwe. | Sprawdzić okablowanie wejściowe. |
Brak fazy wejściowej (Input Phase Open) | Kondensator łącza stałoprądowego wymaga wymiany. | Zastąpić kondensator łącza stałoprądowego. Należy skontaktować się ze sprzedawcą detalicznym lub z centrum obsługi klienta LSIS. |
Samoczynne wyłączenie związane z przeciążeniem falownika (OLT) | Obciążenie jest większe od znamionowej mocy silnika. | Zastąpić silnik oraz falownik urządzeniami o większej mocy. |
Samoczynne wyłączenie związane z przeciążeniem falownika (OLT) | Poziom zwiększania momentu obrotowego jest zbyt duży. | Zmniejszyć poziom zwiększania momentu obrotowego. |
Przegrzanie (Over Heat) | Występuje problem z systemem chłodzenia. | Sprawdzić, czy jakiś obcy obiekt blokuje wlot lub wylot powietrza, albo otwór wentylacyjny. |
Przegrzanie (Over Heat) | Wentylator chłodzący falownika działał przez dłuższy czas. | Wymienić wentylator chłodzący. |
Przegrzanie (Over Heat) | Temperatura otoczenia jest zbyt wysoka. | Temperaturę otoczenia należy utrzymywać poniżej 50°C. |
Zbyt duży prąd 2 (Over Current2) | Okablowanie wyjściowe jest zwarte. | Sprawdzić okablowanie wyjściowe. |
Zbyt duży prąd 2 (Over Current2) | Usterka elektronicznego elementu półprzewodnikowego (IGBT). | Nie włączać falownika. Skontaktowac się ze sprzedawcą detalicznym lub z centrum obsługi klienta LSIS. |
Typ | Przyczyna | Środek zaradczy |
Otwarty obwód z czujnikiem o ujemnym współczynniku temperaturowym (NTC Open) | Temperatura otoczenia jest zbyt niska. | Utrzymywać temperaturę otoczenia powyżej -10°C |
Otwarty obwód z czujnikiem o ujemnym współczynniku temperaturowym (NTC Open) | Usterka wewnętrznego czujnika temperatury. | Skontaktować się ze sprzedawcą detalicznym lub z centrum obsługi klienta LSIS. |
Blokada wentylatora (FAN Lock) | Obcy obiekt blokuje wlot/wylot powietrza dla wentylatora. | Usunąć obcy obiekt z wlotu lub wylotu powietrza. |
Blokada wentylatora (FAN Lock) | Wentylator chłodzący wymaga wymiany. | Wymienić wentylator chłodzący. |
Samoczynne wyłączenie wentylatora IP54 (IP54 FAN Trip) | Złącze wentylatora nie jest podłączone. | Podłączyć złącze wentylatora. |
Samoczynne wyłączenie wentylatora IP54 (IP54 FAN Trip) | Należy wymienić złącze wentylatora. | Wymienić złącze wentylatora. |